تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 18:43
کد خبر: 252479

پیگیری «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیرامون برنامه‌ی مجوزداری که اجازه برگزاری پیدا نکرد!

دانشجویان دانشگاه تهران، پشت درب‌های بسته/ رئیس دانشکده: با من هماهنگ نشده بود

دانشجویان دانشگاه تهران، پشت درب‌های بسته/ رئیس دانشکده: با من هماهنگ نشده بود

درحالی که عده‌ای به اسم تشکلهای دانشجویی آرمانهای بشری را نادیده می‌گیرند و به دنبال پیش‌برد پروژه ی اسرائیل خواهی، طرح دوستی با رژیم صهیونیستی را پیش می‌برند و خبری از ممانعت مسوولین به گوش نمی‌رسد، در دانشگاه تهران حتی برنامه ی مجوز دار هم اجازه ی برگزاری پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه «رسالت جنبش دانشجویی» انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران که قرار بود ساعت 15 امروز و با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی و حضور علی خضریان، صادق شهبازی و محمدرضا کردلو از فعالین سابق دانشجویی در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار شود، به دستور مسئولین دانشکده لغو شد و زمان مشخصی نیز برای برگزاری مجدد آن اعلام نشده است.

لغو این برنامه در حالی از سوی مسئولین دانشکده صورت گرفت که مهدی اعتمادی فرد، سرپرست دانشکده علوم اجتماعی در این باره گفت: طبیعتا هر برنامه ای که قرار است در دانشکده برگزار شود، باید به اطلاع مسئولین دانشکده برسد، ولی برنامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از سوی دانشگاه به دانشکده اطلاع داده نشده بود و تنها نیم ساعت قبل از شروع مراسم از آن مطلع شدیم.

او ادامه داد: از آنجایی که در سالن شهید مطهری برنامه دیگری در حال برگزاری بود، امکان برگزاری برنامه «رسالت جنبش دانشجویی» وجود نداشت و با صحبتی که با دوستان در انجمن داشتیم، قرار شد در زمان دیگری این برنامه برگزار شود.

هر چند که مهدی اعتمادی فرد، عدم اطلاع رسانی به موقع را دلیل کنسل شدن برنامه عنوان کرد، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل پر بودن سالن شهید مطهری را قبول ندارند و معتقدند غرض ورزی مسئولین دانشکده باعث کنسل شدن برنامه شده است.

عرض ورزی در لغو مراسم
امیرعلی یگانه از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران درباره این اتفاق گفت: مسئولین دانشکده به ما اعلام کردند که باید از دانشکده علوم اجتماعی برای برگزاری برنامه مجوز می‌گرفتیم، در حالی که مجوز برگزاری این برنامه از سوی دانشگاه صادر شده بود و اگر هر دانشکده دیگری غیر از دانشکده علوم اجتماعی بود، با همان مجوز امکان اجازه برنامه را می داد.

یگانه خاطر نشان کرد: اصلا درب سالن شهید مطهری را به روی ما باز نکردند و رفتارهای مسئولین دانشکده علوم اجتماعی غرض ورزانه بوده است.

تبعیض دانشگاه برای برگزاری مراسمات تشکل‌ها
در این راستا اما محمدعلی رئیس‌السادات، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران درباره مراسمات روز دانشجو در این دانشگاه به خبرنگار ما گفت: از سوی دانشگاه به ما گفته شد بناست تمام برنامه های روز دانشجو صرفا روز ۱۴ آذر برگزار شودو  علی‌رغم اینکه دانشگاه ۵ تشکل رسمی دارد، سالنهایی که امکانات مناسب جهت برگزاری برنامه بزرگ سالنی در سطح دانشگاه را دارد فقط تالار شهید چمران دانشکده فنی و تالار فردوسی دانشکده ادبیات است که بر مبنایی غیر منطقی و نانوشته، به دو تشکل ثابت اختصاص یافت و عملا امکان برگزاری برنامه مخاطب محور بزرگداشت دانشجو را از سایر تشکلها گرفت.

وی افزود: در این میان دانشگاه در حالی که می‌توانست تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی را نیز‌ به تشکلها اختصاص دهد و به قید قرعه وضعیت تشکلها را مشخص کند، با امتناع از این روش عملا با اعمال محدودیت برای ۳ تشکل دیگر برگزاری بزرگداشت روز دانشجو را برایشان غیر ممکن ساخت.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: علاوه بر این، در اقدامی عجیب تر، با این وجود که برنامه ای تحت عنوان رسالت جنبش دانشجویی مجوز برگزاری در دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران را داشت، با ممانعت مسوولین دانشگاه مواجه شد و با وجود حضور مسوولین سابق جنبش دانشجویی و هیات علمی دانشگاه و همچنین دانشجویانی که از برنامه استقبال کردند، درب‌های سالن به روی ما باز نشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: درحالی که عده‌ای به اسم تشکلهای دانشجویی آرمانهای بشری را نادیده می‌گیرند و به دنبال پیش‌برد پروژه ی اسرائیل خواهی، طرح دوستی با رژیم صهیونیستی را پیش می‌برند و خبری از ممانعت مسوولین به گوش نمی‌رسد، در دانشگاه تهران حتی برنامه ی مجوز دار هم اجازه ی برگزاری پیدا نمی‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نحوه ساخت پروفیل قوطی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top